Moderne møderumsløsninger til online møderum
I Best-AV har vi en professionel og bred ekspertise inden for møderumsløsninger til såvel almindelige møderum som online møderum. Vi tilbyder møderumsløsninger, som sikrer, at jeres online møderum er fuldt up-to-date med henblik på teknik og præsentationsudstyr. Og så sikrer vi, at løsningerne er brugervenlige til trods for, at de måske er teknologisk avancerede.
Lad os forene lyd og billede med en nem og brugervenlig betjening, der gør brugen af jeres online møderum nemt og brugervenligt. Udover at levere det sidste nye udstyr og teknik inden for møderumsløsninger, har vi bred erfaring med at integrere netop moderne præsentationsudstyr som en integreret del af interiøret i enhver form for møderum.
På den måde syner al teknikken ikke af for meget rent æstetisk, da denne vil være skjult. Skærme, kameraer, lys og lyd bliver designelementer i én samlet smagfuld helhed. Dette er med til at forstærke totaloplevelsen i et professionelt møderum.
Standardisering af møderumsløsninger
I dag ønsker størstedelen af større virksomheder at standardisere deres AV-setup. Typisk er det ønsket, at ligegyldigt hvilket lokale eller online møderum, man befinder sig i, så skal enhver løsning kunne betjenes på samme måde. Ligegyldigt hvor teknisk kompliceret løsningen er i installationsfasen, skal alle online møderum og møderumsløsninger kunne betjenes ekstremt nemt og intuitivt fra øjeblikket, man træder ind i lokalet. Dette sætter naturligvis større krav til hvilken løsning (eller ”AV-tankegang”), som ønskes udrullet i alle lokalerne.
Hvilken mødeform skal møderumsløsninger understøtte?
I den indledende behovsafdækning er det især vigtigt, at I er opmærksomme på følgende parametre:
- Hvordan benytter I jeres online møderum?
- Sidder hver mødedeltager ned under hele mødet? Eller er det omvendt et mere dynamisk møde, hvor speaker går frem og tilbage til og fra fx en touchskærm?
- Hvordan ønskes fx videomøder afholdt? Skal man have ”tankegangen” om, at videomødet drives fra ens egen PC (Bring Your Own Device, BYOD)? Eller skal man udnytte muligheden for, at der konstant sidder en dedikeret videoklient inde i online mødelokalet, således at mødedeltagerne ikke behøver at medbringe deres egen PC?
- Hvordan ønskes bookingen af de forskellige online møderum?
- Skal bookingskærmene fx automatisk ”frigøre” mødelokalet i Outlook, såfremt der ikke har været aktivitet i mødelokalet inden for X antal minutter?
- Ønskes der en kablet eller trådløst opkobling i jeres online møderum? Og i så fald, hvad er forudsætningen for dette valg?
- Hvilke former for præsentationer vises i jeres online møderum (generelle møder, budget- og salgsmøder eller noget tredje?)) Og hvilke funktioner ønskes dette understøttet med?
Ovenstående punkter er blot nogle af de ting, som kan være fordelagtige at tage en grundlæggende stilling til, inden I begynder at kigge nærmere på konkrete møderumsløsninger og produkter til jeres online møderum. De mest fordelagtige AV-løsninger til møderum og online møderum er nemlig langt fra identiske og afhænger således markant af de individuelle mødetyper og -behov.
Ligegyldigt hvilke møderumsløsninger, I er på udkig efter, er I altid meget velkomne til at kontakte os. Ring til os på tlf. 7217 0150 eller sende os en mail på info@best-av.dk for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer. Du er naturligvis også meget velkommen til at udfylde kontaktformularen, som du finder herunder.